Nézd CL Őrült Videóját az Új Szólódalát a ’Hello Bitches’
Ha már előtte figyeltél, ismered már CL-t. A 24 éves dél-koreai szupersztár énekelt és vicsorgott a közelmúltban a dalokban mindenkivel Skrillex-től Riff Raff-ig, nem beszélve kiváltképp a lázas Diplo Block Decent Party turnéjáról egész nyáron. Ő már mindenütt jelen van a divatheteken és fotózásokon évek óta, kovácsolt kreatív kötelékek a legjobb tervezőkkel, mint Jeremy Scott és Alexander Wang az úton. Csapata a 2NE1 tagadhatatlan himnusza, a koreai dal ’I Am The Best’, még akkor kúszott fel az Amerikai FM rádióba, három éve a megjelenése után, miután hatalmas Microsoft hirdetéssé vált tavaly.
Egy bizonyos fajta ember – több fajta, tényleg – CL-t nehéz volt kihagyni egy percre, és tudod mit? Ms. Chaelin Lee láthatósága hamarosan intergalaktikussá emelkedik. ’Hello Bitches’ egy alkalmi első hulláma egy utazó méltóság pop kulturális jövőjéből, egy utca egyetlen szabad felhajtott régi és új rajongóknak, míg debütáló album a fiatal Scooter Braun vezetése alatt (igen: menedzsere olyan pop gyilkos erőknek, mint Justin Bieber, Grande, és Jepsen). A Noisey kapta a kizárólagos premiert a vad és szabad szellemű videóhoz, melyben látunk egy bőrborítású CL-t ki tántorogni angol és koreai bárokba, beakadni a jellegzetes badass ütemre az ő fő producerétől Teddy-től. A világ leghíresebb koreográfia királynője Parris Goebel, aki szintén irányítja, átrepült Új-Zélandból a ReQuest csapatával, hogy találkozzon CL-el Los Angeles-ben, ahol a régi barátok és együttműködők lelazultak együtt, mint még soha.
Felnőtt és híres lett a világhálón, ami továbbra is ledönti a határokat és a múlt századi határokat, CL élő szimbóluma a globális pop aranykorának, ami jön. Beszéltünk milyen érzés állni a kulturális kereszteződésben, a ’Hello Bitches’ készítéséről és mit jelent legrosszabb nőnek lenni.
A ’Hello Bitches’ merész fentről lefelé, de a hatalmaskodó dolog lehet a koreai horog. Miért akartad megtartani a kétnyelvűséget?
Ez nem hivatalos single, de inkább egy utcai single. Akartam adni egy meglepetés videót, hogy felgerjesszem a rajongókat, akik már várnak, míg én készítem az albumot. Mivel koreai vagyok, ez egy jó útja, hogy bemutassam magam és mindenkinek a világ minden tájáról, hogy lássák honnan való vagyok és hogy hitelesnek tartsák.
Már dolgoztál együtt Parris Goebel-el koreográfián azelőtt, de ez az első videó, ahol te ténylegesen táncolsz vele és a többi ReQuest csapattal. Elég őrült lehetett.
Valójában táncban kezdtem és ebből jött, hogy előadóművész legyek. Nagyon jó érzés volt, mert én nem táncoltam túl sokat videókban azelőtt. Elkészíteni és időt tölteni együtt Parris-el és a ReQuest csapattal nagyon szórakoztató volt.
Már forgattál zenei videókat Amerikában a múltban. Milyen friss érzésed volt az élményről ebben az időben?
Ez nagyon más volt. Csak egy operatőr volt, Parris, a lányok és én. Nem volt nagy költségvetésű felvétel, így nagyon le lett csupaszítva és az utolsó pillanatban lett kész. Nem volt szó arról, hogy hol vesszük fel a videót, de olyan fajta videó, amit mi hoztunk létre. Ez nagyon nyers volt. Hallás közben játszottuk és csak egy hat órás idővonalunk volt, hogy valóban filmezzünk. Ez egy kihívás volt és egy egészen más élmény.
Kultúrák összefogása ez egy nagy dolog most – sok nemzetközi együttműködést látunk összehasonlítva néhány évvel ezelőttel, és én úgy érzem a nyugati zene rajongók megszokják az ötletet, hogy a pop dalok nem teljesen angol nyelvűek. Mit gondolsz a globális popkultúra merre tart?
A YouTube-al és az internettel a rajongóim meg tudnak találnak és amikor arra kerül a sor nincsenek határok. Elképesztő, ahogy a művészek, mint én csatlakoznak az emberekhez a világ minden tájáról.
Nemrégen említetted az eklektikus zenei hátteredet, édesapád 80-as évekbeli brit pop és japán rock zenéin nőttél fel és beleszerettél a hip-hop-ba amikor Franciaországban és Japánban éltél. Emlékszel néhány zenére, ami igazán nyomott hagyott benned akkor?
Olyan sok van, nehéz pontosan egyet. Ezeken a napokon hallgattam Foxy Brown, Da Brat, Missy Elliott, Lil' Kim, Eve zenéit és később az 1900-as és a korai 2000-es női rappereit. Én őket hallgattam akkor és inspiráltak engem.
Mik azok a dolgok, amik a legjobban inspirálnak téged újabban?
Az utóbbi időben, én visszatértem Szöulba és találkoztam a barátaimmal és azokkal az emberekkel, akikkel felnőttem, amikor elkezdtem a pályafutásomat. Összeszedtem egy csomó képet, amik inspiráltak engem is. Tényleg csak élem az életemet és emlékeztetve magamat, hogy van egy magánéletem.
Mit jelent, hogy „legrosszabb nő” számodra?
Ez csak olyan, mint a dalszöveg a “The Baddest Female” dalból. "Nem rossz értelmében rossz, de rossz értelmében jó."
Már sok időt dolgoztál az új anyagodon Los Angelesben. Miben különbözik az összes eddigi munkádtól, amit csináltál az ázsiai zenei iparban?
Én nem sokat promótálok, de csináltam stúdió felvételeket LA-ben, ahol más volt a csapat nélkül, akikkel dolgoztam Koreában. Ez egy kihívás volt, de szórakoztató volt.
Mesélj többet az új anyagodról. Mi az, amitől különösen izgatott vagy?
Ez az első szóló albumom és ez a valami, amit mindig is akartam, így ettől vagyok izgatott. Jó embereim vannak, akik támogatnak és bíznak bennem. Áldottnak érzem magam. Ez csak a jéghegy csúcsa. Tenni akartam valamit a rajongókért és imádom, hogy kijött ez a zenei videó. Megakartam csak osztani az emberekkel, hogy élvezzék, így ingyenes a zene… ez egy ajándék a rajongóimnak.
A nyár folyamán kaptál egy esélyt, hogy csinálj egy csomó műsort a Mad Decent Block Party turnéján. Milyen tapasztalatokat szereztél? Ez valószínűleg, hosszú idő óta az utolsó előadásod egy tömegnek, ahol nem mindenki ismeri, hogy ki vagy.
Igen. Többnyire én beugrottam Jack U vagy Diplo előadásába így nem volt igazán új a közönség, kivéve egy fellépés, ahol már a saját fellépésem volt. Mentem, nem igazán voltak elvárásaim, de nekem, meg akartam csinálni a barátaimmal Diplo-val és Skrillex-el. Én is megakartam csinálni, mert hiányzott a színpad és jó volt látni a rajongóimat kijönni. Le voltam csupaszítva, csak én és a DJ-k, így szórakoztató volt és új. Határozottan várok még többet.
Gyakran kérdezik, hogy miért akarsz karriert Amerikában, amikor a rajongók várnak vissza Ázsiában. Másrészt, mit szeretné az új nyugati közönséged, hogy kijöjjön a szóló karriered?
Amit én próbálok csinálni az nem a nulláról kezdés. Én ugyan az a személy vagyok, mint mindig voltam. Még mindig ugyan az a kép, de én csak felnőttem és sokat tanultam az évek alatt. Én megyek és tovább, hogy csináljam, amit eddig is, de játszom egy másik tömegnek.
A közelmúltban beugrottál a „Doctor Pepper” dalba OG Maco-val és Riff Raff-al – határozottan egy vad felállás. Milyen volt? Hogy reagáltál, amikor először rájöttél, hogy határozottan benne vagy?
Mentem Diplo látványával és ez csak megtörtént természetesen. Együtt dolgozni Diplo-val, OG Maco-val és Riff Raff-al egy jó tapasztalat volt.
Beszéltél a múltban arról, hogy mi a különbség CL a szupersztár és Chaelin Lee a személy között, aki vagy, amikor a fények és a kamera nem figyel. Még mindig érzel egyfajta elválást?
Én csinálom, de mindkettő én vagyok. Biztosan egy kicsit más vagyok a színpadon – hangosabb és erősebb. Megmutatok egy másik oldalt belőlem, de még mindig én vagyok.
cr.: noisey.vice.com
|